lördag 5 december 2009

VINTERNATT


Nu börjar det seriöst lacka mot jul.
Ibland kan jag höra tomten flåsa på bron under kalla nätter.
Där väntar han tålmodigt på att jag ska ställa ut julsupen och skinkmackan.


I bland tycker jag nästan att jag får syn på honom i ögonvrån.
Något rött och yvigt vitt som skuttar iväg när jag öppnar dörren till katterna. Men ännu lite till får han vänta. Barnen oxå.
De övar ivrigt sina Lucia sånger och skriver önskelistor som om de tror att jag är Bill Gates.
Jag vill oxå ha; Jag vill ha lugn och ro, ett vackert, välkomnande, välstädat hus, min hälsa åter och .....fred på jorden....Jag skulle tro att barnen och jag har lika stor chans att få vad vi önskar oss till jul.

Om man skulle ställa ut till tomten FÖRE jul i stället?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar