måndag 14 december 2009

NÖJD NU


Nu, Nu, Nu...
Varför var det enklare att leva Nu, Då?
Skall lägga mer fokus på att leva Nu, Nu.
Framför allt skall jag utforska..Nöjd.

För ett par år sedan kände jag mig så förbaskat slut...Men efter en liten reflexion så insåg jag att jag egentligen faktiskt var avslappnad men hade inte känt igen känslan. Efter att ha sprungit till jobbet, sprungit för att hinna äta lunch, faktiskt sprungit upp för trappan för att gå o lägga mig och sova så fanns inte Avslappnad i mitt register.

Nu skall jag testa Nöjd.
När huset väl blir städat skall jag inte sätta igång nya renoveringsprojekt. Då skall jag vara Nöjd ett par år och göra andra saker.
Jobba med andra kreativa projekt. och gå ut i Nuet och höra snön knastra under fötterna.
Lukta på blöta grenar och frysa om näsan. Njuta av takdroppet när vårsolen kommer.
Det låter väl mysigt.

(För övrigt är jag överlycklig över att min underbara svägerska N har fått ett skitbra jobb. Grattis N!! Nu skall vi bli vilka vi egentligen är.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar